BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday 6 December 2011

[M][A][M][A]


 your mom is the one who gave you life . HOW DID YOU THANK HER ?



hello . lama suda aku nda update blog ku ne . kesian dea terkapai-kapai . cehh ! ada kunu . HEHE , merepek sejja lh . hmm , now . yaa skrg ! mau crita-crita pasal mama . R-I-N-D-U sama dea bh . em .

bygkan kita dalam perut mama 9 bulan . bayangkan keperitan nya menjaga kita dari janin sejja sampai sekarang . sangat mulia ! nda dapat dinilai pengorbanannya . kankan ? aku bangga ada mama macam mama ku skrg ne . #my mother my friend (: HEHE . dengan dea jak aku bergantung . tmpat aku berharap && tempat yang paling boleh bikin aku tenang .

#dea lh yang paling fahami aku . biar pun aku selalu nda dengar cakapnya . selalu kac sakit hatinya . tapi tu dulu , sekarang kurang-kurang suda . HEHE , besalah . manusia nda dapat berubah terus . kankan ? aku sedar apa yang aku buat ne pun sebab dea selalu meluah sama aku . jadi ? aku tau apa yang sda dea lalui dalam hidupnya && aku faham . sebab tu lh kalau adikku kasar-kasar sama dea aku benci . kadang-kadang kalau kkak ku nda layan dea bagus-bagus , nda aku layan kkak ku . ndamau hormat orang yang nda hormat sama mama ku . wekk ! p mati lh . HEHE .


HEHE , comel kan ? tapi bukan itu isu yang aku mau perkatakan :p tapi ? HEHE , senyuman mama . penuh makna && ketenangan (: kalau dia jauh , aku ingat sama senyumannya kalau aku turun dari bilik pastu p dapur && dia senyum sama aku , wahh ! macam aku rasa hari ku hari ne jadi lebih baik . HEHE , emm . tapi sejak dia p kk && papa ku sakit . jarang nampak senyumannya ): mau menangis lh pulak . HEHE . kalau time bercall pun nda aku boleh bercakap lama-lama sama dea . sebak di dada ! hmm , terpaksa tahan yang air mata . HEHE , setiap apa yang dea pesan aku ingat sebab balik-balik bercall . HEHE . bgus lh bh kn ? alhamdulillah (;


4hb DECEMBER 2011 aku sampai d kk . best bh dapat jumpa mama && papa . HEHE , sanggup aku tinggal di hospital teman mama ku jaga papa ku yang sakit . nda mandi nda tukar baju sebab tiada bawa baju kn . HEHE , tapi ber lh . yang penting dapat tidur sama mama . berpelukan lagi tu . anduu bh , jarang-jarang di dapat kan . HEHE , tua bangka suda kan c pka . 2 lh 2 . HEHE .


I LOVE YOU MOM ! not just as my mom , but for what you are && do (:
yeahhh ! mama ku seorang wanita yang cukup kuat && tabah ! aku mau jadi macam dea . tapi susah . peduli lh , nda kira apa , aku mau buktikan aku pun boleh jadi macam dea (:
 
 
kalau di fikir-fikir . banyak sangat salah ku sama mama . aku nda tau lh kenapa dulu aku ne keras kepala && kuat melawan . B-O-D-O-H nya ! emm , menyesal aku bh . mama ku sudah cukup terbaik dari yang terbaik . aku bersyukur pnya mama mcm dea . ' ma , mama lh yang terbaik ' tapi dea selalu cakap begini 'apa lagi kamu mau mama buat ? mama sudah cuba jadi yang terbaik untuk kamu tapi kamu langsung nda hargai '
 

then , berakhir dengan air mata . selalunya beberapa hari aku nda tegur mama ku sebab tau diri sendiri salah kn . mau tenangkan diri mama dulu baru bercakap sama dea . kadang-kadang time kami gaduh . blum aku cakap minta maaf sudah aku menangis . lemahh laaaa ! HEHE , terus aku peluk mama ku . nda dapat tahan air mata kn . lepas tu , mama ku pun ikut menangis . aku minta maaf && dia pun minta maaf . padahal dea tda sala apa-apa pun sama aku . aku yang buat salah sama dea . lihat ! betapa mulianya ibu (:


SHE'S YOUR MOM TILL THE END !

ne yang selalu aku ingat . mau jaga dia betul-betul . nda mau sia-siakan dea sudah . aku takut hidup tanpa dea ):

pernah sekali tu , hujan lebat sangat . time bulan lalu . aku lupa kunci pagar besar baru time tu hujan && kami mau naik tidur suda . pastu mama ku tanya ' pagar besar sudah kunci kah ? ' terus aku cakap aku lupa && aku cakap nanti aku p kunci kalau hujan nda berapa lebat . lepas tu katanya , ' ndapa lah , cne mama kunci . hujan ne , nanti kau sakit ' anduu , dengar dea bercakap begitu terharu aku . sanggup dea sakit daripada anaknya yang nakal ne sakit . HEHE , tapi nda gak aku bagi dea p kunci pagar . aku yang p kunci . baru berebut lagi mau p mengunci pagar . HEHE . last-last , mengalah juga dea . yeahhh ! HAHA .

sampai sini sejja lh . mengantuk suda aku . HUUUWAAARRGHHH ! menguap lh kunu . HEHE .
kbaii <3


salam sayang : pkajiel
 

0 comments: